27 Kasım 2010 Cumartesi

Kitap Mim'i

Sevgili Zeliha -Umut Sepeti- beni mimlemiş.

Mimin konusu şöyle;
Kitaplığınızın karşısına geçin. Gözlerinizi kapatın. Elinizi kitapların üzerinde gezdirin ve birini seçin. O kitabı satın aldığınız, ya da hediye gelmiş bir kitap olabilir, o anı hatırlamaya çalışın. İlk kez okuduğunuzda neler düşünmüştünüz, hatırlayın. 55. sayfayı bulun. Sayfayı tekrar okuyun. Sayfadan bir paragraf seçin ve mim konusu olarak bunu blogunuza yazın. Daha sonra siz de arkadaşlarınızdan üç tanesine cevaplaması için gönderin.



Seçmiş olduğum kitabım, -Reşahat Ayn El-Hayat- bu kitabı 5-6 sene önce ders olarak yaptığımız aslı farsça olan Reşahat'ın metin çözümünde bana kolaylık sağlayacağı için aldımıştım... Kısaca, Tasavvuf hikmetlerinin Evliya menkıbelirinin yer aldığı kıymetli bir eser...


55. sayfadan ziyade, kitabı elime aldığımda ilk açılan 48. sayfadan bir paragraf paylaşmak istiyorum:


Duanızı öyle bir delil vasıtasıyle edin ki, onunla günah işlemiş olmayasınız! Delil, Allah dostudur. Onlara tevazu ve sevgi gösterin ki, sizin için dua etsinler.


Ayn El-Hayat
Necip Fazıl KISAKÜREK


-Ümidini Yitirme- Sevgili Zehra'yı -Foto Tiryaki- ve Sevgili Yansıma'yı -kainat Yansımadan İbaret- mimliyorum. Bu vesiyleyle blogları da güncellenmiş olsun:)