6 Temmuz 2010 Salı

İhtiyaçlı Olmak Gafletten Uyandırır

Nice ihlas sahibi vardır ki ağlar, sızlar dua eder. İsteyişindeki içtenlik dumanı da göklere yükselir. Suçluların sızlanmasındaki bir ödağacı kokusu bu güzelim gök kubbenin yücelerine ulaşır. Bunun üzerine melekler Allah'a sızlanmaya başlar: ''Ey her duayı kabul eden, ey sığınılan Allah. Mümin kulun yalvarıp duruyor; onun Senden başka dayanağı yok. Sen yabancılara bile ihsanda bulunursun. Her iştah sahibi Senden diler.''


Allah(cc) buyurur ki, '' Bu onu horlayıp aşağılamak için değil; ona istediğini geç vermem onun faydasınadır. İhtiyacı onu gafletten uyandırdı; bana çevirdi. Saçından tuttu çeke çeke benim tarafıma getirdi. Dileğini hemen verirsem yine döner; o (dünyevi) oyuncağa kapılır, gaflete boğulur gider. Gerçi ''Ey sığınılan ve düşkünlere yardım eden Allah'' diye gönlü kırık, perişan bir halde ağlayıp sızlanıyor; ama, bırak ağlayıp sızlasın. Bana onun sesi hoş geliyor. Onun '' Ey Rabbim'' demesinden ve tek tek sırlarını söylemesinden hoşnut oluyorum. Yalvararak, başından geçenleri anlatarak bana her çeşit dil döküyor.''

İstemenin Esrarı